Zapadł istotny wyrok w sprawie ubiegania się przez poszkodowanych podróżnych o odszkodowania za loty z przesiadkami od przewoźników spoza Unii Europejskiej. Od teraz dużo łatwiej będzie europejskim pasażerom uzyskać pieniądze za opóźniony lub odwołany lot z przesiadką.

Unijny trybunał sprawiedliwości wydał właśnie znaczący wyrok, który reguluje kwestie odszkodowania za opóźnione loty z przesiadkami. Temat ten już od dłuższego czasu budził kontrowersje wśród pasażerów i przewoźników. TSUE postanowił uregulować zagadnienie na korzyść pasażerów z Europy. Zgodnie z zasądzonym wyrokiem ważne jest to, kto sprzedał bilet na lot z przesiadką, a nie to, kto zawinił przy opóźnieniu. Do tej pory w takich sytuacjach odszkodowanie nie było przyznawane, a linie lotnicze, które sprzedawały bilet na lot z przesiadką tłumaczyły się tym, iż odbywał się poza Unią Europejską. W praktyce dla podróżnika oznacza to nawet 400-600 Euro odszkodowania w zależności od lotu.

 

Kiedy można ubiegać się o odszkodowanie?

Podstawą do ubiegania się o odszkodowanie za opóźniony lot jest zaistnienie sytuacji, w której odlot samolotu został opóźniony o minimum 3 godziny w stosunku do planowanego startu. Podróżny musi mieć potwierdzoną rezerwację na dany lot i stawić się na odprawę nie później niż na 45 minut przed planowaną godziną odlotu.

W przypadku opóźnienia lotu europejski podróżnik może zażądać zwrotu kosztów biletu lub znalezienia alternatywnego połączenia. Przewoźnik powinien też roztoczyć opiekę nad takim pasażerem, to jest zapewnić dostęp mu do napojów, posiłków, możliwości wykonania telefonu, a w przypadku długiego opóźnienia lotu również noclegu oraz transportu do hotelu i na lotnisko.

 

 

Zgłoś szkodę / Zapytaj o naszą opinię o Twojej sprawie
Dane poszkodowanego:
 
Rodzaj szkody*:
Data powstania szkody*:
Nazwisko* / Imię*:
Ulica / Nr domu / Nr lokalu:
Miejscowość* / Kod pocztowy*:
Telefon* / Email*:
Opis sprawy:
Załączniki:
* wypełnienie jest obowiązkowe